یاران آخرالزمانی
یاران آخرالزمانی
سنگری از سنگرهای دفاع از اسلام ناب و انقلاب اسلامی و دست نوشته ها و خاطرات
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 27 شهريور 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
با گذشت مدتي از موضع‌گيري‌هاي كم‌سابقه و تندروانه دولت تركيه عليه رژيم صهيونيستي، آرام‌آرام، علت اين سناريو كه گويا هدف از آن جلب توجه افكار عمومي جهان اسلام از ايران بسوي تركيه بوده است، نمود بيشتري مي‌يابد.
به گزارش مشرق، هنوز موج بیداری اسلامی و روند خیزش‌های مردمی ادامه دارد که تلویزیون‌های 'بی‌بی‌سی' و 'صدای آمریکا' در اقدامی تأمل‌انگیز و مشکوک، از "رجب طیب اردوغان" به عنوان 'رهبر جهان اسلام'(!) یاد می‌کنند.
به نوشته جام، شبکه صدای آمریکا در تاریخ 16 سپتامبر (25 شهریور) در اقدامی تأمل برانگیز و مشکوک با پخش گزارشی از سفر "رجب طیب اردوغان" به کشورهای شمال آفریقا وی را "رهبر جهان اسلام" معرفی کرد.
گزارشگر این شبکه گفت: «رجب طیب اردوغان طی یک سخنرانی احساسی در میدان شهدای طرابلس نه‌تنها به مثابه یک نخست‌وزیر یا حتی یک رهبر ترک بلکه به نظر می‌رسید به عنوان "رهبر جهان اسلام"(!) سخنرانی می‌کند.»
(همزمان با واشنگتن، بی‌بی‌سی فارسی نیز از لندن این سناریو را تعقیب می‌کرد. بنگاه سخن‌پراکنی انگليس، از اردوغان با عنوان "پرچمدار مسلمانان" نام برد و کارشناس شبکه، او را پرچمدار جهان عرب و جهان اسلام خواند.)
صدای آمریکا در ادامه به سخنان اردوغان در مورد سوریه پرداخت و به نقل از وی گفت: «مردم در سوریه علیه ظالمان به پا خاسته‌اند. هیچ ظلمی تا ابد پایدار نخواهد بود و دیگر دوران دیکتاتوری و دیکتاتورها به پایان رسیده و زمان حکومت مردم بر مردم است.»
از دیگر نکات سفر اردوغان که صدای آمریکا آن را برجسته کرد سخنان او در مورد "سکولاریسم" (جدایی دین از سیاست) بود. اردوغان گفت: «سخنان من را در تونس و مصر بد ترجمه کرده‌اند! سکولاریسم فردی، معنایی ندارد و تنها "دولت" می تواند سکولار باشد.»
رجب طیب اردوغان با تأکید بر جدایی دین از سیاست در اداره حکومت، ادامه داد: «سکولاریسم را به معنای برابری و حکومت مردم بر مردم می داند، به همین دلیل به عنوان یک مسلمان معتقد از سکولاریسم حمایت می‌کند.»
عوامل شبکه صدای آمریکا به اعتراف خودشان کارمند رسمی دولت آمریکا هستند و ملزم به رعایت و اجرای سیاست‌های دولت این کشورند. بر این اساس با توجه به اتفاقاتی که بین دو کشور اسرائیل و ترکیه بر سر مساله ناوگان آزادی افتاده است، این گونه حمایت صدای آمریکا از یک شخصیت ضدصهیونیست بسیار عجیب و باور نکردنی به نظر می‌رسد.
دولت ترکیه بعد از بر سرکار آمدن حزب "عدالت و توسعه" توجه ویژه‌ای به سیاست خارجی این کشور در حوزه های منطقه ای، به ویژه در جهان اسلام کرد و در این مسیر توانست با اتخاذ مواضع ضدصهیونیستی، توجه محافل سیاسی و رسانه ای دنیای اسلام را به خود جلب کند. البته علاقه شدید ترکیه برای ورود به مسائل بین المللی باعث تغییر مجدد سوگیری این کشور از شرق به سمت غرب شد و با ورود عجولانه و دخالت در امور داخلی سوریه، تنش های جدی را در خاورمیانه موجب گردید.
در هر صورت بر هیچ ناظر آگاهی پوشیده نیست که ترویج اسلام سکولار ترکی و اصرار به بزرگنمایی وزن و نقش نخست وزیر ترکیه در معادلات منطقه ای و جهانی، در راستای تحت‌الشعاع قرار دادن اسلام انقلابی ناب با پرچمداری جمهوری اسلامی ایران بويژه همزمان با برگزاري نخستين همايش بين المللي بيداري اسلامي در تهران با حضور شخصيت‌هاي برجسته جهان اسلام صورت می گیرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.